söndag 19 oktober 2008

Tårta och rödvin på tetra

Kom till slut hem efter tågförseningen i Södertälje. Klev av på Göteborgs tågperrong klockan midnatt, tre timmar försent. Sov dock förträffligt gott fram till tolv igår, innan jag och Mia begav oss till Ljungskile för att gratta syrran på 19 årsdagen. Det bjöds, som alltid, på tårta. Farsan är så fantasilös.
IFK Göteborg firade också igår, när de besegra Kalmar FF med 0-1. Det blåvita spöket skrämmer än. Trots att Kalmar FF, sett över hela matchen. hade ett stort spelövertag lyckades de inte få bollen i mål, vilket slutligen stillade mitt nervösa hjärta. Nu är vi endast 7 poäng bakom Kalmar med 12 poäng kvar att spela om. Det löjliga hoppet har återuppväckts från de döda.
Fick i mig några glas rödvin igår. Jag och Herman var hemma hos Abris för att se till så att han packade ordentligt inför sin Indien resa. Det var väl lite si och så med den disciplinen...


I morgon måndag och återigen skall man vandrar ut på den fiktiva savannen för att hämta mat till hushållet eller som min brorsdotter härom dagen sa - pappa är på jobbet för att hämta pengar.. Men först skall jag skjutsa en resfebrig Abris till Landvetter.

Inga kommentarer: