tisdag 21 oktober 2008

Lika snabbt som hoppet tändes..

lika snabbt slocknade det idag när Trelleborg valde att skita i allsvenskan och låta Elfsborg köra över dem i andra halvlek. Det har sagts många lovord om Tom Prahl men idag visade han för hela Sverige varför han fick sparken ifrån Viking Stavanger. Viljan att spela offensivt är bra men är även dumdristig taktik när man är ett sämre lag både på plan och på pappret. Det Prahl borde ha gjort hade varit att krympa ytor och hålla lagdelarna tajta bakåt för att satsa på blixtsnabba vändningar. Nu kanske ni tycker att jag är bitter, och vad hade du väntat dig.. men jag svara endast JA, jag är jävligt bitter, speciellt på Prahl som väljer att lägga allt sitt fotbollskunnande på hatthyllan eftersom han har någon slags förkärlek till bioodling på sommaren. Jag menar, om han nu gillar att spela anfallsfotboll varför har han inte gjort det resten av säsongen. Mot blåvitt t ex. nej, då skulle han spela med nån konstgjord djävla försvarsmur, utspelade men seger. Och jag säger också att även om man har en betryggande allsvensk plats i mittensrike borde man visa stolthet i varje match och om inte annat för sina supportrar, eller skiter de också i Trelleborg just nu. Jag är glad att jag håller på ett lag som IFK Göteborg med spelare som inte ger upp även om det ser hopplöst ut. Jag är glad att IFK inte har Prahl, flyg och fläng och skit i allsvenskan vi är ändå bara ett mittenlag, som tränare.. Ja, jag är förbannad... att Trelleborg i mittens rike skiter i allsvenska matcher när det är fyra omgångar kvar... hoppas ni åker ur nästa år för ni förtjänar inte allsvensk status efter er plötsliga offensiva fotboll idag! Men det förvånar mig ju inte om Guliganälskaren Prahl är tillbaka i sin gnet försvars skit fotboll mot Blåvitt nästa vecka.. eller skall du vara konsekvent Prahl??

Inga kommentarer: