lördag 13 september 2008

Det tog två dagar att smälta Ungern matchen

Då har man varit borta i två dagar nästan. Senast jag skrev något var det dagen innan Sveriges ödesmatch mot Ungern och sicken nervös match det blev. Det här 3-5-2 får de nog tänka över en och två gånger. Första halvlek, katastrof. Det var tur att inte Ungern hade någon bra avslutare för då hade de nog lyckats springa in ett mål. Andra halvlek, det tog sig något men fortfarande ostabilt. GPs recension dagen efter var den enda behållningen för äntligen lyckades någon utanför hemmasofforna se att Daniel Andersson och Mikael Nilsson inte passar in i detta nya spelsystem. Både fick en välförtjänt etta, vilken borde varit överkryssad. Micke Nilsson var han med? Det tog 30 minuter innan Mjällby ens nämnde hans namn och då trodde man han satt på bänken. Daniel Andersson föll tillbaka i gamalt härligt slag. Jag tror inte han slog en enda direkt passning rakt fram upp i banan en enda gång. Det var som de skrev i GP antingen passningar bakåt till backarna/målvakten eller en sidledspassning. Det är orättvist att skylla på bara dem men faktum kvarstår som jag påpekat tidigare. Om vi skall spela 3-5-2 så måste bollen rulla snabbare från backar upp till forwards, då har man inte råd med duttande vid mittlinjen.

Nu skall jag inte skriva mera för min sängkamrat tillika flickvän säger att en blogg inte läses av någon om det är för mycket text. Så jag får hålla till goda med ett foto istället på hur vår bilflagga såg ut när vi anlände till EM i Österrike 2008 efter tyska autobahn i en BMW 740i. Mest förvånade var vi nog av att den fortfarande fanns kvar.. bra kinakvalité.. ;)

Inga kommentarer: