måndag 22 september 2008

Höst måndag


En härlig höstdag mötte mig i dag när jag vaknade. Varmt och soligt och ännu en måndag där jag arbetar lite senare vilket borgar för en skön promenix. Det är dessutom alltid lika kul att läsa sporten dagen efter att blåvitt vunnit. I GP kunde jag läsa att Kim Christensen har haft en oförglömlig vecka, först blev han pappa i tisdags och igår fick han fem fyrar och vann Svenska Cupen. Det får man ju kalla en bra vecka och självklart säger jag grattis.
Själv hade jag en svängig vecka, lite trött och krasslig, men avslutades bra. Hade ju dessutom 10 rätt på tipset och var nära 11 rätt om bara Bolton hade kunnat halvskrälla. Satt och bollade nervöst med en boll tills Arsenal gjorde sitt tredje, då tog jag mig en whiskey istället... Nej, nu skall man packa ihop sig och dra iväg..


Fyll tillvaron
med ljuset
från nattens
bålverk
gömde dig inte
längre
bakom de
förväntade
utspelen
utan visa
dig i ljuset
från fyrverket/h

Inga kommentarer: