torsdag 25 september 2008

Hypnotiserad av Idol eller om det var lilla melodifestivalen

Kollade Idol för typ första gången i år. Det blir ju så förr eller senare när man har tjej, att man hamnar framför den där talangjakten på tv för att "mysa" ( läs lida ) och trots att man egentligen inte bryr sig om det är Ada eller Kal som går vidare, så dras man med ner i skiten genom TVs förbannade suggererande kraftfält. Men skit i det, nu när man ändå har sett det och fortfarande är under hypnos..... Ahhhhhhh....vad fan, är det lilla melodifestivalen i år eller? Medelåldern är den typ 12 år?? Skall bli stjärna?? Ja, om typ 6 år när ni är könsmogna och får köpa öl på ICA! Men jag kan som sagt ha helt fel, jag har ju inte följt programmet, så de som gick vidare idag kanske är betydligt äldre än vad det ser ut som. Jag vet ju att den äldste var typ 28 år "lastgammal". Men sedan var det oxå nån androgyn 8 åring som var med.. men det skall sägas att jag tyckte han hade grym talang. Men för fan, skall han bli en rocker som skall slå i norden och europa, skärp er. Han har ju minst tvåsiffrigt kvar att fylla år innan han kan bära det epitet som de vill klistra på dessa oerhört duktiga och strävande ungdomarna.
Sen fattade jag aldrig förklaringen med att han Alexander inte fick vara med?? Han var kanske för gammal för att delta i lilla melodifestivalen.. han hade ju jobb?

Slutligen, nu när äntligen suggestionen börjar avta - det är tur att det finns olika program för olika smaker. Min flickvän hade definitivt slutat kolla på TV om det bara var fotboll... och om jag inte bett henne att i alla fall kolla landslagsmatcher. Själv vet jag att även jag kommer sätta mig i soffan och förledas in i Idol nästa gång min kvinna frågar om vi skall "mysa" framfö.... FAN!!!! men nåt får man offra för all fotboll man ser...

Inga kommentarer: