lördag 20 september 2008

Skön sensommar värme

Lördag och jag vaknade med en katt vid min sida. Idag är det "söndagsstek" hos svärföräldrarna och sedan blir det jakt på kantareller. I och för sig kan man kanske inte kalla det jakt utan mera slakt eftersom "tösa mis" styvfarsa känner till alla områden här i trakten runt grunnebo. Mer om kantarelljakten senare..
Igår blev det en god whiskey efter framkomsten till Grunnebo samt två glas av ett för mig nytt rödvin "Fairway". Med sina 88 kronor ett gott, kraftigt och höstfruktigt vin som faktiskt fungerade med saltgodis som jag av någon anledning råkade lägga i munnen samtidigt. För att slå död på lite tid ute på vischan försökte jag få Maria att titta på All presidents men, med redford/hoffman, men hon gillar inte pratfilmer där hon inte förstår vad det handlar om?? Sak samma, jag gick upp till gästrummet och läste mig till sömns istället.. och från gårdagskvällens läsning kommer följande tänkvärda citat " Ett samhälle som väljer att sänkskatterna för de rikaste snarare än att hjälpa fattiga och hemlösa har upphört att vara ett samhälle i ordets egentliga mening".

Inga kommentarer: