söndag 21 september 2008

Idag gäller det - Svenska Cupen skall hem!



Idag är det alltså dags för FINAL!! Svenska Cupen må vara en osmickrande turnering för Svenska fotbollsförbundet och allsvenska fotbollslag och en del sk. supportrar, men för mig är det en underbar dag där jag hoppas att bilderna på glada Kalmar FF spelare 2007 byts ut mot IFK hjältar 2008. Detta är även biljetten för Blåvitt ut i Europa 2009. Sedan vad jag tycker om Cupens upplägg det förstår nog alla, det suger. En final skall t ex i rättvisans namn spelas på neutral plan, där ingen får fördel av hemmaplan, speciellt inte två år i rad.

Den blåvita 17-mannatruppen har alltså dragit iväg till Fredrikskans och Cupfinal än en gång och denna gång hoppas jag de vill bärga det femte cupguldet, det första sedan 1991. Jag vill se vilja och glöd i alla lagdelar för det kommer behövas. Nannes Kalmar FF sjuder av självförtroende och har en stor möjlighet att ta hem dubbeln och de vill nog ta den chansen.

Inga kommentarer: